De reviewbehoefte loopt wel een beetje de spuigaten uit tegenwoordig, schrijft Marieke ten Katen. Bij vrijwel elk wissewasje wordt om je ervaring gevraagd.
Op een mooie, zonnige vrijdag in maart bracht ik een bezoek aan de milieustraat in mijn woonplaats. Na een weekje van opruimwoede waren er nogal wat spullen komen bovendrijven die we zelf niet meer nodig hadden en die vermoedelijk ook op Marktplaats geen nieuwe eigenaar zouden vinden. Via de website van de gemeente maakte ik dan ook een afspraak bij de milieustraat – sinds enkele maanden is dat verplicht om al te grote drukte te voorkomen – en de volgende dag meldde ik me op het afgesproken tijdstip bij de ingang. Niet als enige, er stond al een aardige rij auto’s, dus het was even wachten. Maar goed, ik had totaal geen haast en na een half uur was ik verlost van alle spullen.
De volgende ochtend had ik een mailtje in mijn inbox: ‘Bent u tevreden over uw bezoek aan de milieustraat?’ luidde het onderwerp. En in de mail zelf: ‘Onlangs heeft u de milieustraat bezocht. Wij willen graag weten hoe tevreden u hierover bent.’ Nou ja, de zooi die al een paar dagen vreselijk in de weg stond, was ik kwijt en dat stemt tevreden. Maar ik had niet echt de behoefte om een hele vragenlijst over mijn stortervaringen in te vullen. Ik was gekomen om mijn afval weg te brengen en dat was gelukt. Niks meer, niks minder.
Laden…
Word abonnee en lees direct verder
Al vanaf €15 per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.
Bent u al abonnee en hebt u al een account? log dan hier in
Verder lezen?
U bent momenteel niet ingelogd of u hebt geen geldig abonnement.
Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen?
Er ging iets fout
Uw sessie is verlopen
Wilt u opnieuw inloggen