Hoe Apple en IBM samen de zakelijke markt willen veroveren

15 juli 2014Leestijd: 1 minuut

De Amerikaanse technologiebedrijven Apple en IBM hebben aangekondigd dat ze gaan samenwerken. Samen gaan de bedrijven mobiele apparaten en bijbehorende apps voor de zakelijke markt verkopen.

Apple en IBM maakten hun overeenkomst dinsdag bekend, maar meldden niets over financiële details.

Aantrekkelijk

Door de samenwerking met IBM heeft Apple de mogelijkheid om de iPhone en iPad, die vooral bij consumenten populair zijn, ook voor zakelijke gebruikers aantrekkelijk te maken. IBM profiteert op zijn beurt doordat zijn software op meer mobiele apparaten terechtkomt.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Dertig jaar geleden vochten IBM en Apple nog een bittere strijd uit om de macht op de markt van thuiscomputers. Apple heeft zijn activiteiten inmiddels verbreed naar de mobiele markt en IBM levert vooral software en ict-diensten.

Applicaties

Apple en IBM zullen komend najaar meer dan honderd zakelijke applicaties leveren. Verder zullen de bedrijven iPads en iPhones leveren met ‘industrie-specifieke oplossingen’ als extra voor zakelijke gebruikers.

De bedrijven willen zich vooral richten op de detailhandel, zorg, financiële sector, reisbranche, transportsector en telecom. Met AppleCare for Enterprise komt er speciale ondersteuning voor de zakelijke gebruikers.