Reizen Premium Corner

NS wil zitplaats vinden eenvoudiger maken

18 april 2018Leestijd: 2 minuten

Met hulp van sensoren in de trein en op het spoor kan de NS aangeven waar nog zitplaats is. De vervoerder hoopt zo reizigers beter te spreiden over de rijtuigen.

Per dag reizen ruim 1 miljoen mensen met de trein. Wie geregeld in de spits reist, weet dat zitplaatsen schaars zijn. Het stoelentekort is op te lossen door reizigers beter te spreiden en door langere treinen in te zetten.

Dit laatste doet de NS door treinstellen bij te kopen. Met kortingsabonnementen buiten de spits moeten reizigers daarnaast beter over de dag worden verspreid. Ook een betere spreiding in de trein zelf biedt soelaas. Reizigers proppen zich vaak in het ene rijtuig terwijl de volgende coupé genoeg plek biedt.

NS gaat een functie in zijn app testen om reizigers beter te spreiden

Laden…

Word abonnee en lees direct verder

Al vanaf € 9,- per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.

Verder lezen?

U hebt momenteel geen geldig abonnement. Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen? Bekijk dan onze abonnementen.

Bekijk abonnementen

Er ging iets fout

Uw sessie is verlopen

Wilt u opnieuw

Premium Corner

Ingelogde abonnees van EWmagazine kunnen reageren
Bij het plaatsen van een reactie geldt een aantal voorwaarden. Klik hier voor de voorwaarden.

Reacties die anoniem worden geplaatst of met een overduidelijke schuilnaam zullen door de moderator worden verwijderd, evenals reacties die niets met het onderwerp van het artikel te maken hebben. Dit geldt evenzeer voor racistische of antisemitische reacties. De moderator handelt in opdracht van de hoofdredacteur.