Mobiliteitsoplossingen die waarde toevoegen

Familiebedrijf Zeeuw & Zeeuw runt een inspirerende dealergroep die de merken Renault, Dacia, Kia, Ford, Mitsubishi, Nissan en Hyundai vertegenwoordigt. Met 560 medewerkers en 35 vestigingen behoort ze tot de top tien Nederlandse automotive dealerbedrijven.

“Die top is geen doel op zich,” start Jan Hofstede, CEO bij Zeeuw & Zeeuw. “Het is wel een mooie bevestiging dat we met onze schaalvergroting en strakke merkkeuzes op de goede weg zitten. We hebben zeker de ambitie om dat zelfstandig door te ontwikkelen en jaarlijks groeistappen te maken.”

Piet Zeeuw, vader van de huidige eigenaren Michèle en Marie-Lise Zeeuw, startte in 1972 met autoservice Zeeuw. Hij droeg de aandelen in 2018 officieel over. De zussen, die op dat moment al heel wat jaren meedraaiden in de automotive wereld, besloten wel in het directieteam deel te nemen, maar de eindverantwoordelijkheid bij Hofstede te beleggen. “Feitelijk zijn zij mijn opdrachtgever en stuur ik hen vervolgens aan als directie. Juist binnen een familiebedrijf kan dat. Zij vinden zo een betere balans tussen werk en hun jonge gezinnen.”

Zeeuw & Zeeuw maakt de transitie van traditioneel autobedrijf naar een aanbieder van totale mobiliteitsoplossing met betekenisvol ondernemen als basis. Kernwoorden hierbij zijn ‘betrokken, onderscheidend, deskundig, ambitieus en geïnteresseerd’. “Wat we doen moet waarde toevoegen. Van daaruit ondernemen we verder. Via Z-Energy bijvoorbeeld leveren we laadpalen en de energie naar die laadpalen. En binnen een mobiliteitsoplossing past ook heel goed een e-scooter of e-cargo scooter.”

Vanuit de extra aandacht voor mens en maatschappij ontstond er een warmere sfeer. En dat, vertelt Hofstede, wordt in- en extern zeer gewaardeerd.

https://www.zeeuwenzeeuw.nl

Dit is een partnerpagina. De redactie van EW is niet verantwoordelijk voor de inhoud.
ZeeuwenZeeuw

Zeeuw & Zeeuw

Zeeuw & Zeeuw is een dealerbedrijf dat in 1954 is opgericht. Tot 2010 was het familiebedrijf volledig gericht op Renault, daarna zijn Kia, Ford, Nissan en Mitsubishi aan het portfolio toegevoegd. “Een unieke propositie”, zegt CEO Jan Hofstede. “Iedere merkkolom heeft zijn eigen mensen: van monteur tot directeur. Dit zorgt voor focus en verdieping van […]

Lees verder