Uw bedrijf groeit? Dan groeit Centralpoint mee

Centralpoint zet zijn ambities kracht bij. De grootste IT-partner van de Benelux wil uitgroeien tot ‘powerhouse’ van de Europese markt. De Nijmeegse onderneming vond in Dustin Group een nieuwe eigenaar, die de groei in de Benelux wil versnellen en ook in Scandinavië wil opschalen. “Wij zijn professionals vóór professionals”, zegt CEO Luuk Slaats, “en dat betekent dat we niet minder dan de hoogste kwaliteit nastreven.”

Centralpoint is de grootste merkonafhankelijke IT-partner van de Benelux. Grote en kleine bedrijven, maar ook organisaties in de publieke sector draaien op IT-middelen van Centralpoint. Niet enkel als leverancier, maar ook als deskundig partner zorgt Centralpoint ervoor dat klanten altijd en overal zorgeloos kunnen werken. Met de beste technologie en concrete oplossingen. Treden er toch hick-ups op? Dan neemt Centralpoint de volledige verantwoordelijkheid, verzekert Slaats. “Je kent dat wel: leveranciers die naar elkaar wijzen op het moment dat er problemen zijn. Bij Centralpoint zal dat nooit gebeuren. Wij vinden, dat wanneer je de klant volledig ontzorgt, je ook moet thuisgeven als er iets misgaat. Dat is partnership: betrouwbaar zijn, professioneel en overtuigend.”

Luuk Slaats, CEO Centralpoint

De overname door Dustin Group heeft de groeiambities van Centralpoint versneld. Dustin Group is beursgenoteerd aan de Nasdaq Stockholm en verwierf alle aandelen van Centralpoint. Door de toetreding tot Dustin is er een organisatie ontstaan met ruim 2 miljard euro omzet en 2.500 medewerkers. “We zijn onze reis begonnen in 2018, met de oprichting van Centralpoint. Door ons aan te sluiten bij Dustin begint de volgende fase in onze reis”,  vertelt Slaats. “De twee bedrijven vullen elkaar perfect aan. We gaan samen onze leidende positie in Europa uitbouwen. Dustin is als marktleider in de ‘Nordics’ heel ver met de standaardisering van diensten die in het teken staan van complete uitbesteding van de IT-omgeving. Op zijn beurt profiteert Dustin van onze expertise in het grootschalig uitrollen van IT-projecten bij grote commerciële bedrijven en publieke instellingen.”

 

Het nieuwe werken: maatwerk

De markt staat grote uitdagingen te wachten. Bedrijven komen op een kruispunt: systemen uitbesteden of niet, applicaties zelf beheren of onderbrengen in de ‘cloud’, medewerkers recruteren of outsourcen. Die transitie is goed vergelijkbaar met de mobiliteitssector, waar het eigenaarschap van vervoer steeds vaker verschuift naar leasing of sharing. Het ‘nieuwe werken’ is meer dan alleen een IT-vraagstuk.

Luuk Slaats: “Door de coronapandemie zijn veel mensen thuis gaan werken. Hybride werken zal de norm blijven. Werkgevers kunnen niet meer volstaan met het verstrekken van een notebook, een dockingstation en een mobieltje. Zij zijn genoodzaakt hun beleid te herzien. Beleid ten aanzien van connectiviteit, want de technologie verandert met de snelheid van het licht. Maar ook beleid ten aanzien van arbeidsomstandigheden, ergonomie en sustainability. Wij helpen klanten keuzes te maken en op basis daarvan hun beleid te herijken, met als doel een duurzame en toekomstbestendige infrastructuur. Dat gaat niet van de ene op de andere dag. En dat hoeft ook niet per definitie rigoureus. Bestaande bouwstenen kunnen een goede basis zijn voor upgrading. Iedere klant heeft andere behoeften. Door onze kennis, expertise en best practices zijn we in staan om met gestandaardiseerde bouwstenen een kostenefficiënte maatwerkoplossing aan onze klanten te bieden.”

 Een IT-systeem moet werken zoals water uit de kraan komt. Dat is de manier waarop wij klanten ontzorgen.

Voor elk segment een specialist

Naarmate de samenleving meer gedreven wordt door technologie, neemt de afhankelijkheid van deskundige IT’ers toe. Klanten willen erop kunnen vertrouwen dat de partner met wie zij in zee gaan, die afhankelijkheid waard is. “Bij Centralpoint luisteren we heel goed naar wat de klant wil. Onze medewerkers worden continu bijgeschoold, zodat zij onze klanten optimaal kunnen adviseren. IT is altijd onderdeel van de oplossing”, aldus CEO Luuk Slaats.

“Wij verkopen niet slechts producten, maar verkopen een toegevoegde waarde. Denk hierbij aan onze kennis, IT-solutions, financiële diensten, managed services, logistieke diensten en aftersales. Daardoor kunnen we een duurzame relatie met onze klanten opbouwen. Iedere klant heeft een vaste contactpersoon, een single point of care. Die schakelt specialisten in die zich hebben toegelegd op een specifiek marktsegment, of dat nu het grootbedrijf is of een gemeente, een ziekenhuis of school, een bank of verzekeringsbedrijf. De klant heeft dan nergens omkijken naar. Hij krijgt een werkomgeving die net zo betrouwbaar is als het water uit de kraan. Onze medewerkers weten dat ze bij ons Champions League spelen. Daarom zetten zij zich altijd voor de volle honderd procent in. En omdat ik voorzie dat we verder zullen groeien als ‘powerhouse’ in Europa, valt er nog veel progressie te verwachten. Die progressie vertalen we naar topservice voor onze klanten.”

 

Dit is een partnerpagina. De redactie van EW is niet verantwoordelijk voor de inhoud.