TMG boekt opnieuw verlies op dalende omzet

09 maart 2016Leestijd: 1 minuut

AMSTERDAM (ANP) – Telegraaf Media Groep (TMG) heeft vorig jaar opnieuw verlies geleden op een dalende omzet. De aanhoudende afname van de advertentie-inkomsten kon niet volledig worden gecompenseerd met bezuinigingen, maakte het moederbedrijf van onder meer De Telegraaf en Sky Radio woensdag bekend.

TMG zag de omzet vorig jaar met 7 procent dalen naar 482 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat (ebitda) ging daarbij met bijna 70 procent omlaag naar 14,4 miljoen euro, grotendeels door uitgaven voor de reorganisatie van het bedrijf. Onder de streep resteerde een nettoverlies van 23,7 miljoen euro, na een min van 38 miljoen euro in 2014.

Advertenties in kranten, tijdschriften en op de radio leverden TMG vorig jaar 17 procent minder op dan in 2014. De inkomsten uit reclame op internet zakten met 5 procent. Een lichtpuntje werd ontwaard in de inkomsten uit online abonnementen. Die namen met bijna een vijfde toe. De veel grotere opbrengsten van andere abonnementen en de losse verkoop liepen echter met bijna 2 procent terug.