Modeketen Premium Corner

Helmersson weet H&M door de storm heen te loodsen

18 januari 2022Leestijd: 2 minuten

Op 28 januari komt topvrouw Helena Helmersson (48) met de jaarcijfers van H&M Group. Hoe staat de modeketen ervoor?

De Zweedse H&M Group, met onder meer de modemerken H&M, COS, Monki en Weekday, voelt de gevolgen van de coronapandemie. Wie de curve van de verkopen volgt, ziet dat de enorme dalen samenhangen met de wereldwijde lockdowns. Maar het bedrijf had ook last van verstoorde toeleveringsketens en een tekort aan materialen. En toen het bedrijf op de site verklaarde geen katoen meer te kopen uit Xinjiang wegens de zorgen over de Oeigoeren, kreeg het een boycot van China op zijn dak – een belangrijke afzetmarkt voor het bedrijf. Gevolg: de omzet tussen december 2020 en mei 2021 was 20 procent lager dan het jaar ervoor.

Laden…

Word abonnee en lees direct verder

Al vanaf € 9,- per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.

Verder lezen?

U hebt momenteel geen geldig abonnement. Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen? Bekijk dan onze abonnementen.

Bekijk abonnementen

Er ging iets fout

Uw sessie is verlopen

Wilt u opnieuw

Premium Corner

Ingelogde abonnees van EWmagazine kunnen reageren
Bij het plaatsen van een reactie geldt een aantal voorwaarden. Klik hier voor de voorwaarden.

Reacties die anoniem worden geplaatst of met een overduidelijke schuilnaam zullen door de moderator worden verwijderd, evenals reacties die niets met het onderwerp van het artikel te maken hebben. Dit geldt evenzeer voor racistische of antisemitische reacties. De moderator handelt in opdracht van de hoofdredacteur.