Taal Premium Corner

Holland: ‘The Netherlands’ ruikt niet naar wiet

15 oktober 2019Leestijd: 1 minuut

Holland heeft het verbruid. In het buitenland moet Nederland bekend worden als ‘The Netherlands’, als het ligt aan de verantwoordelijke ambtenaren in Den Haag. Wie zich introduceert met ‘I am from Holland’ zou namelijk ‘clichébeelden’ oproepen van tulpen, molens, kaas en wiet. Bovendien past ‘Holland’ niet bij de pogingen om toeristen te verleiden Amsterdam (Noord-Holland) en ­Kinderdijk (Zuid-Holland) in te ruilen voor bestemmingen ­elders in Nederland.

Laden…

Word abonnee en lees direct verder

Al vanaf € 9,- per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.

Verder lezen?

U hebt momenteel geen geldig abonnement. Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen? Bekijk dan onze abonnementen.

Bekijk abonnementen

Er ging iets fout

Uw sessie is verlopen

Wilt u opnieuw

Premium Corner

Ingelogde abonnees van EWmagazine kunnen reageren
Bij het plaatsen van een reactie geldt een aantal voorwaarden. Klik hier voor de voorwaarden.

Reacties die anoniem worden geplaatst of met een overduidelijke schuilnaam zullen door de moderator worden verwijderd, evenals reacties die niets met het onderwerp van het artikel te maken hebben. Dit geldt evenzeer voor racistische of antisemitische reacties. De moderator handelt in opdracht van de hoofdredacteur.