Opeens waren ze er. Vuurrode steps voor volwassen mensen, van de Amerikaanse firma Uber. Of een mooi model in 7Up-kleuren, van het bedrijf Lime. Afgelopen zomer werden ze met tienduizenden tegelijk in het centrum van de Duitse hoofdstad gekwakt. Arabische en Turkse jongeren sjeesden onmiddellijk langs de Spree. Normaal zie je ze niet op de fiets, maar zodra het gemotoriseerd is, willen zij wel een milieuvriendelijker vervoermiddel dan een glanzende BMW.
Laden…
Word abonnee en lees direct verder
Al vanaf € 9,40 per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.
Bent u abonnee en hebt u al een account?
Log dan hier in
Verder lezen?
U hebt momenteel geen geldig abonnement. Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen? Bekijk dan onze abonnementen.
Ingelogde abonnees van EWmagazine kunnen reageren
Bij het plaatsen van een reactie geldt een aantal voorwaarden. Klik hier voor de voorwaarden.
Reacties die anoniem worden geplaatst of met een overduidelijke schuilnaam zullen door de moderator worden verwijderd, evenals reacties die niets met het onderwerp van het artikel te maken hebben. Dit geldt evenzeer voor racistische of antisemitische reacties. De moderator handelt in opdracht van de hoofdredacteur.