‘The world is our garden’

“Verse groente en fruit zijn niet zomaar producten – het is onze passie, onze trots en onze toekomst”, zegt commercieel directeur Matthijs Vlasblom van Staay Food Group, dat al bijna tachtig jaar bestaat.

Het onafhankelijke familiebedrijf levert vanuit vestigingen in Nederland, Spanje, Polen en Costa Rica aan klanten in meer dan dertig landen. De kracht van Staay ligt in eigen teelt, nauwe samenwerking met telers en een korte, transparante keten. “Doordat we zelf telen en direct samenwerken met onze partners, houden we controle over de hele keten – van zaadje tot schap”, aldus Vlasblom. Zo garandeert Staay het hele jaar door topkwaliteit: vers, eerlijk en volledig traceerbaar.

Kwaliteit en betrouwbaarheid zijn de kern van alles wat Staay doet. Het bedrijf volgt de hoogste voedselveiligheidsnormen en investeert continu in innovatie, duurzame verpakkingen en slimme logistiek. “Onze klanten rekenen op constante kwaliteit en leverzekerheid; dat vraagt om innovatie in elke schakel”, zegt Vlasblom. Duurzaamheid is daarbij vanzelfsprekend. Door de keten te verkorten en te investeren in energiezuinige processen en hernieuwbare materialen verkleint Staay zijn ecologische voetafdruk. “Wij geloven dat vers pas echt vers is, als het ook verantwoord is”, benadrukt hij.

Binnen het bedrijf maken medewerkers het verschil. Staay biedt ruimte voor ontwikkeling, ondernemerschap en groei. “Onze mensen zijn het hart van ons succes.” Met een stevige basis als familiebedrijf en een visie op de toekomst verbindt Staay traditie met modern ondernemerschap. “Wij combineren het beste van gisteren met de kansen van morgen”, besluit Vlasblom. “Zo wordt de wereld elke dag een beetje verser.”

Dit is een partnerpagina. De redactie van EW is niet verantwoordelijk voor de inhoud.