Nederland behoort tot de meest anglofiele landen van Europa. Daarvan maken Britse politici en Britse bedrijfsbazen ook graag gebruik: dat we zo graag samen met hen optrekken en door hen serieus worden genomen. Waarbij het risico op misverstanden zich vrijwel altijd aan Nederlandse zijde bevindt, want de omgangstaal is het Engels en die bevat in combinatie met Britse (Engelse) eigenaardigheden heel wat valkuilen voor de zwakste van de twee partijen. Bij Nederlands-Britse bedrijven als Shell en Unilever – er zijn meer voorbeelden te geven – moeten Nederlandse managers wel heel slim zijn of sterk staan om die culturele achterstand te compenseren.
Laden…
Word abonnee en lees direct verder
Al vanaf €15 per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.
Bent u al abonnee en hebt u al een account? log dan hier in
Verder lezen?
U bent momenteel niet ingelogd of u hebt geen geldig abonnement.
Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen?
Er ging iets fout
Uw sessie is verlopen
Wilt u opnieuw inloggen