Van oudsher werd in Nederland neergekeken op de ‘claimcultuur’ in de Verenigde Staten, waar iedereen die zich slachtoffer voelt van een groot bedrijf – dooie muis in mijn cola-flesje! – naar de rechter rent en fabelachtige schadevergoedingen eist. Rare jongens, die Amerikanen. Gelukkig was hier de overheid het schild voor de zwakkeren. Geslepen advocaten om rechtvaardigheid op te leggen, waren overbodig. Dat bleef de schone taak van onze politieke democratie.
Laden…
Al vanaf €1 per week leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.
Bent u al abonnee en hebt u al een account? log dan hier in
U bent momenteel niet ingelogd of u hebt geen geldig abonnement.
Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen?