nederland

De reclamebranche kan weer vaker zoeken naar ‘eureka-momenten’

16 mei 2014

Na een aantal magere jaren verhogen bedrijven hun marketingbudget weer. Dat is goed nieuws voor de reclamebranche, die weer flink op zoek kan naar nieuwe ideeën voor campagnes en reclamespots.

De reclamebranche is een miljardenindustrie. En iedereen heeft een mening over reclamespots. Smaken verschillen, dat is een ding dat duidelijk is.

Volgens Marc Oosterhout, voorzitter van de Vereniging voor Erkende Advertentiebureaus (VEA), ontstaan de beste creaties voor reclames uit een eureka-moment. Oosterhout noemt dit ‘het mooiste van het vak’.

Wie zijn eigenlijk deze reclamemensen? Is er veel concurrentie en waar halen ze hun inspiratie vandaan?

Lees het deze week in het weekblad Elsevier.

Ingelogde abonnees van EWmagazine kunnen reageren
Bij het plaatsen van een reactie geldt een aantal voorwaarden. Klik hier voor de voorwaarden.

Reacties die anoniem worden geplaatst of met een overduidelijke schuilnaam zullen door de moderator worden verwijderd, evenals reacties die niets met het onderwerp van het artikel te maken hebben. Dit geldt evenzeer voor racistische of antisemitische reacties. De moderator handelt in opdracht van de hoofdredacteur.