Taal Premium Corner

Geen probleem: waarom is ‘tot uw dienst’ uit de gratie?

08 september 2021

Niet zelden krijg je na een welgemeend ‘dank u wel’ aan een personeelslid in winkel of restaurant te horen: ‘Geen probleem’. Vroeger hoorde je dan ‘graag gedaan’, ‘tot uw dienst’ of ‘niets te danken’. Maar tegenwoordig is het dus ‘geen probleem’ wat de klok slaat, terwijl niemand vroeg of er een probleem was.

Laden…

Word abonnee en lees direct verder

Al vanaf 8 euro per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.

Verder lezen?

U hebt momenteel geen geldig abonnement. Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen? Bekijk dan onze abonnementen.

Bekijk abonnementen

Er ging iets fout

Uw sessie is verlopen

Wilt u opnieuw

Premium Corner

Ingelogde abonnees van EWmagazine kunnen reageren
Bij het plaatsen van een reactie geldt een aantal voorwaarden. Klik hier voor de voorwaarden.

Reacties die anoniem worden geplaatst of met een overduidelijke schuilnaam zullen door de moderator worden verwijderd, evenals reacties die niets met het onderwerp van het artikel te maken hebben. Dit geldt evenzeer voor racistische of antisemitische reacties. De moderator handelt in opdracht van de hoofdredacteur.