DEN HAAG (ANP) – De Autoriteit Consument & Markt (ACM) wil zelf onderzoek doen naar de gevolgen van de voorgenomen fusie tussen Ziggo en Vodafone Nederland voor de keuzevrijheid van consumenten. De concurrentiewaakhond heeft daartoe een verzoek ingediend bij de Europese Commissie, die het dossier in behandeling heeft.
Doorgaans beoordeelt de Europese Commissie grensoverschrijdende fusies en overnames, terwijl lokale mededingingsautoriteiten zich buigen over zaken die binnen een land spelen. De fusieplannen van Ziggo en Vodafone zijn gemeld in Brussel omdat beide bedrijven een hoge omzet hebben. Het is aan de Europese Commissie om te bepalen wie de zaak het beste kan behandelen, aldus ACM woensdag.
Ingelogde abonnees van EWmagazine kunnen reageren
Bij het plaatsen van een reactie geldt een aantal voorwaarden. Klik hier voor de voorwaarden.
Reacties die anoniem worden geplaatst of met een overduidelijke schuilnaam zullen door de moderator worden verwijderd, evenals reacties die niets met het onderwerp van het artikel te maken hebben. Dit geldt evenzeer voor racistische of antisemitische reacties. De moderator handelt in opdracht van de hoofdredacteur.