Cultuuroorlog Premium Corner

Amerikaanse kleding- en oliebazen op ramkoers

07 december 2021

Een bestelling van vierhonderd jassen is uitgelopen op een cultuuroorlog. Het Texaanse Innovex wilde zijn personeel vorig jaar met Kerst trakteren op een nieuwe jas met het bedrijfslogo. The North Face weigerde de order, want Innovex levert diensten aan de olie-industrie: het logo van het outdoormerk mocht niet naast dat van een ‘fossiel bedrijf’ komen te staan.

Laden…

Word abonnee en lees direct verder

Al vanaf € 9,60 per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.

Verder lezen?

U hebt momenteel geen geldig abonnement. Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen? Bekijk dan onze abonnementen.

Bekijk abonnementen

Er ging iets fout

Uw sessie is verlopen

Wilt u opnieuw

Premium Corner

Ingelogde abonnees van EWmagazine kunnen reageren
Bij het plaatsen van een reactie geldt een aantal voorwaarden. Klik hier voor de voorwaarden.

Reacties die anoniem worden geplaatst of met een overduidelijke schuilnaam zullen door de moderator worden verwijderd, evenals reacties die niets met het onderwerp van het artikel te maken hebben. Dit geldt evenzeer voor racistische of antisemitische reacties. De moderator handelt in opdracht van de hoofdredacteur.