bereikbaarheid Premium Corner

Burger draait op voor grove fouten bij Belastingtelefoon

06 augustus 2018

De Belastingtelefoon is al maanden zeer slecht bereikbaar, en de afgelopen maand kreeg maar iets meer dan de helft van de bellers iemand te spreken. Het blijkt dat de fiscus een aantal domme fouten heeft gemaakt. De Nationale ombudsman heeft een brandbrief gestuurd naar het ministerie van Financiën.

Meld u hier gratis aan voor de Elsevier Weekblad Belasting Update, de wekelijkse nieuwsbrief met het laatste fiscale nieuws, analyses, achtergronden en commentaren. Elke vrijdag in uw postvak.

In de eerste helft van 2018 zijn er al drie keer zo veel klachten over de bereikbaarheid binnengekomen als in heel 2017.

De fiscus heeft de problemen allemaal zelf veroorzaakt door inschattingsfouten en een vreemd personeelsbeleid.

Nog minder medewerkers dan in 2017

Er kwamen in 2017 veel minder telefoontjes binnen dan verwacht. De fiscus besloot meteen dat er dus voor 2018 nog minder medewerkers nodig waren. Daarna is de capaciteit nog verder verminderd. Burgers zouden in 2018 veel meer informatie op de website van de Belastingdienst kunnen vinden – zo was het plan.

Laden…

Word abonnee en lees direct verder

Al vanaf 8 euro per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.

Verder lezen?

U hebt momenteel geen geldig abonnement. Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen? Bekijk dan onze abonnementen.

Bekijk abonnementen

Er ging iets fout

Uw sessie is verlopen

Wilt u opnieuw

Premium Corner

Ingelogde abonnees van EWmagazine kunnen reageren
Bij het plaatsen van een reactie geldt een aantal voorwaarden. Klik hier voor de voorwaarden.

Reacties die anoniem worden geplaatst of met een overduidelijke schuilnaam zullen door de moderator worden verwijderd, evenals reacties die niets met het onderwerp van het artikel te maken hebben. Dit geldt evenzeer voor racistische of antisemitische reacties. De moderator handelt in opdracht van de hoofdredacteur.