Bedrijven letten onvoldoende op de buitenwereld, vindt managing partner Peter de Wit (53) van strategie-adviseur McKinsey. Bedrijfstakken kunnen veel van elkaar leren.
Op vakantie probeert managing partner Peter de Wit van adviesbureau McKinsey ‘compleet disconnected’ te zijn, vertelt hij. ‘Dat is voor mij erg belangrijk. Wij hebben thuis een zwak voor Afrika. En dan niet Zuid-Afrika, in een luxe resort, maar gebieden zonder wifi of internet. Afgelopen zomer zat ik met mijn dochter een week in een dorp in Uganda waar verder niets is, geen internet. Maar mijn assistent weet altijd waar ik ben en ik ben voor haar altijd bereikbaar. Het is bijna nooit nodig.’
Laden…
Word abonnee en lees direct verder
Al vanaf € 9,- per maand leest u onbeperkt alle edities en artikelen van EW. Bekijk onze abonnementen.
Bent u abonnee en hebt u al een account?
Log dan hier in
Verder lezen?
U hebt momenteel geen geldig abonnement. Wilt u onbeperkt alle artikelen en edities van EW blijven lezen? Bekijk dan onze abonnementen.
Er ging iets fout
Uw sessie is verlopen
Wilt u opnieuw inloggen
Ingelogde abonnees van EWmagazine kunnen reageren
Bij het plaatsen van een reactie geldt een aantal voorwaarden. Klik hier voor de voorwaarden.
Reacties die anoniem worden geplaatst of met een overduidelijke schuilnaam zullen door de moderator worden verwijderd, evenals reacties die niets met het onderwerp van het artikel te maken hebben. Dit geldt evenzeer voor racistische of antisemitische reacties. De moderator handelt in opdracht van de hoofdredacteur.