cultuur

Sanoma verkoopt 19 tijdschriften aan New Skool Media

06 juni 2014Leestijd: 1 minuut

Sanoma heeft een koper gevonden voor 19 tijdschriften. De 93 medewerkers van de titels gaan mee naar de nieuwe eigenaar: New Skool Media.

Betrokken licentiegevers, de vakbonden en de ondernemingsraad moeten nog akkoord gaan met de verkoop.

Sanoma-directeur Henk Scheenstra verwacht niet dat zij de overname zullen tegenhouden. Eind 2014 moet de verkoop rond zijn.

Titels

Het gaat om de tijdschriften: Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie, MOTO73, MOTOR, Formule1, Truckstar, Babygids, Roots, delicious, Vorsten, KIJK, Know How, ZIN, Fiets, FietsActief, Procycling en Zeilen.

Rob Koghee van New Skool Media is blij met de acquisitie: ‘Alle 19 titels zijn immers stuk voor stuk sterke merken. We geloven stellig in de kracht van deze mooie merken en zien ernaar uit om ze met nieuw elan verder uit te bouwen.’

Verkoop

In 2013 werd al bekend dat Sanoma flink zou gaan reorganiseren vanwege teruglopende advertentie-inkomsten en een krimpende omzet. Sanoma bracht eerder verschillende merken onder bij het contentmarketingbedrijf van Sanoma, Head Office NL.

Er wordt nu nog gesproken met geïnteresseerde partijen over een mogelijke verkoop van Panorama, Nieuwe Revu en Playboy en de glossy’s Grazia, Marie Claire, Beau Monde en Nouveau. Scheenstra verwacht ook dat deze bladen nog in 2014 verkocht zullen worden.

Ingelogde abonnees van EWmagazine kunnen reageren
Bij het plaatsen van een reactie geldt een aantal voorwaarden. Klik hier voor de voorwaarden.

Reacties die anoniem worden geplaatst of met een overduidelijke schuilnaam zullen door de moderator worden verwijderd, evenals reacties die niets met het onderwerp van het artikel te maken hebben. Dit geldt evenzeer voor racistische of antisemitische reacties. De moderator handelt in opdracht van de hoofdredacteur.