Rabobank kampt opnieuw met storing internetbankieren

01 mei 2014Leestijd: 1 minuut

Rabobank kampt opnieuw met technische problemen bij het internetbankieren. De bank onderzoekt wat de storing, die zowel zakelijke als particuliere klanten treft, precies veroorzaakt.

Rabobank meldt op de website dat klanten ‘vertraging’ kunnen ondervinden bij het verwerken van opdrachten in Rabo Mobielbankieren en Rabo Internetbankieren.

Status

Klanten die toch een opdracht uitvoeren, krijgen de status ‘in behandeling’. Rabobank meldt dat de opdrachten deze status houden, en niet opnieuw moeten worden uitgevoerd.

Hoelang de storing nog zal duren, is onduidelijk. ‘Rabobank werkt hard om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak.’

iDeal

Het is niet de eerste keer dat klanten van Rabobank te maken krijgen met een storing. Het is de derde keer in een week tijd dat er sprake is van een systeemstoring. Volgens de bank hebben de technische problemen niets met elkaar te maken.

Afgelopen weekend waren er problemen met Rabobank en iDeal. Klanten van Rabobank konden geen gebruikmaken van het betalingssysteem.